Facebook si Instagram va vor anunta sa purtati masca

Facebook a anuntat joi ca va propune recomandari in topul stirilor pentru a incuraja utilizatorii sa poarte masti.

Atat Facebook, cat si filiala sa, Instagram, vor primi alerte in partea de sus a fluxurilor de stiri care le aminteste oamenilor sa poarte masca in public.

De asemenea, va face legatura cu Centrele pentru Controlul si Prevenirea Bolilor (CDC), care au fost o sursa de informatii in centrul coronavirus Facebook.

Dezvoltarea vine pe masura ce Statele Unite se confrunta cu o noua crestere a cazurilor de coronavirus.

Consilierul coronavirus al Casei Albe, dr. Anthony Fauci, a declarat ca tara „nu a reusit niciodata sa ajunga la lucrurile de baza” si ca SUA „a fost afectata foarte rau, mai rau decat orice tara, in ceea ce priveste numarul de cazuri si numarul de decese”.

Facebook a intreprins o serie de actiuni in timpul pandemiei coronavirusului pentru a incerca sa limiteze raspandirea falselor stiri pe platforma sa, precum si pentru a incuraja oamenii sa ia masuri de precautie.

Acest lucru se datoreaza faptului ca o „pandemie de dezinformare” online pune in pericol democratia Regatului Unit, potrivit unui raport al Comitetului pentru democratie si tehnologii digitale House of Lords.

„Traim o perioada in care increderea se prabuseste. Oamenii nu mai au credinta ca se pot baza pe informatiile primite sau cred in ceea ce li se spune. Acest lucru este absolut coroziv pentru democratie. ”

In acelasi timp, gigantul social media este condamnat pentru ca nu a luat suficiente masuri impotriva continutului rasist de pe platformele sale.

Un astfel de continut este impartasit impreuna cu postarile de coronavirus, despre care Natiunile Unite spun ca a dus la un „tsunami de ura si xenofobie”.

Multi agenti de publicitate boicoteaza Facebook pentru a lua o pozitie la inactiunea companiei – desi CEO-ul Mark Zuckerberg a spus ca companiile vor reveni „destul de curand”.

Cu toate acestea, Zuckerberg a anuntat, de asemenea, ca, compania va incepe sa eticheteze postari inflamatorii de la Donald Trump si alti politicieni, lucru pe care compania il respinsese anterior si l-a criticat pe Twitter.