WhatsApp intarzie actualizarea controversata dupa reactia utilizatorului

WhatsApp a provocat destul de multa agitatie cu o actualizare planificata a politicii sale de confidentialitate, care a ingrozit utilizatorii, deoarece a adaugat mai multe detalii despre modul in care Facebook si companiile terte pot utiliza si interactiona cu datele utilizatorilor de pe platforma.

Acum, pe fondul reactiei utilizatorilor, compania a anuntat ca noua politica va intra in vigoare pe 15 mai in loc de 8 februarie, asa cum era planificat initial.

„Am auzit de la atat de multi oameni cat de multa confuzie exista in legatura cu actualizarea noastra recenta. Au existat multe dezinformari care ne ingrijoreaza si vrem sa ii ajutam pe toti sa inteleaga principiile si faptele noastre”, a declarat compania intr-o postare pe blog.

In postare, WhatsApp reitereaza inca o data ceea ce a spus saptamana trecuta – nici WhatsApp, nici Facebook nu va pot vedea mesajele private, iar compania este inca angajata sa foloseasca criptarea end-to-end pentru conversatii. Actualizarile se refera la comunicarea dintre utilizatori si companii si nu afecteaza conversatiile private ale oamenilor. (WhatsApp impartaseste unele metadate cu Facebook, dar acestea sunt in mare parte din 2016).

Totusi, compania recunoaste ca „va face mult mai mult pentru a clarifica dezinformarea cu privire la modul in care functioneaza confidentialitatea si securitatea pe WhatsApp”.

Compania a furnizat recent cateva informatii pe o pagina tocmai pentru a solutiona confuzia in legatura cu noua sa politica de confidentialitate. Dar cea mai recenta versiune a acelei pagini, asa cum o vad la scriere, lipseste un paragraf care a fost acolo acum doar cinci zile.

Paragraful in cauza, asa cum se vede intr-o versiune anterioara a paginii (prin Wayback Machine), este dupa cum urmeaza:

„Functii comerciale noi: oamenii isi doresc din ce in ce mai mult sa poata face cumparaturi de la companii online. Cu functiile comerciale de marca Facebook, cum ar fi Magazinele, unele companii isi vor afisa bunurile chiar in WhatsApp, astfel incat oamenii sa poata vedea ce este disponibil pentru a cumpara, activitatea dvs. de cumparaturi poate fi utilizata pentru a va personaliza experienta magazinelor si anunturile pe care le vedeti pe Facebook si Instagram. Functii de acest gen sunt optionale si atunci cand le utilizati, va vom spune in aplicatie cum sunt distribuite datele dvs. cu Facebook. ”

Este greu de spus cati utilizatori a pierdut WhatsApp din cauza noii politici, dar concurentii sai, precum Telegram si Signal, inregistreaza un aflux masiv de utilizatori noi in ultima saptamana sau cam asa ceva.