Tesla va incepe sa perceapa o taxa lunara pentru utilizarea de date premium

O noua actualizare pe site-ul producatorului auto confirma faptul ca accesul la datele Tesla se va imparti in doua niveluri incepand cu data de 1 ianuarie 2020. Nu afecteaza fiecare client in parte, insa multi dintre acestia vor trebui in curand sa aleaga intre nivelul gratuit de ,,Conectivitate standard” si nivelul „Conectivitate Premium” pentru 9,99 USD / luna.

Daca tot ce doriti de la accesul la datele masinii dumneavoastra este legat de navigare, plus posibilitatea de a transmite media prin Bluetooth, atunci optiunea standard este calea de urmat. Veti avea totusi acces la functiile ceva mai sofisticate (daca le doriti) ori de cate ori masina este conectata la Wi-Fi.

Optiunile de conectare premium platite fac ca datele dumneavoastra Tesla sa fie si mai interesante. Veti putea descarca actualizari de firmware pentru masina dumneavoastra de oriunde, veti putea vizualiza traficul in direct si puteti transmite orice media online la care aveti acces, fara sa va bazati pe Bluetooth-ul si fluxul de date al telefonului.

Actualizarea Tesla constata ca adaugarea nivelurilor de date afecteaza doar clientii care si-au cumparat masina la 1 iulie 2018 sau dupa aceea. Pentru acesti clienti, daca au un proces de conectivitate premium care se incheie inainte de sfarsitul anului 2019, acestia vor pastra pachetul premium pana cand vor trece in 2020. Dupa aceea, va trebui sa aleaga intre plata abonamentului lunar sau inlocuirea cu pachetul standard. Cei care si-au achizitionat Tesla inainte de iulie 2018 se pot relaxa. Cu exceptia cazului in care au cumparat o versiune de baza a modelului 3, au primit conectivitate Premium gratuita pentru toata masina.

Pentru a merge mai departe, comenzile Tesla pentru un Model S, Model X si Model 3 cu interior premium vor include toate un an gratuit de conectivitate premium inainte de a fi necesara realizarea unui abonament.

In timp ce informatiile actualizate ale abonamentului sunt deja live pe site-ul web al Tesla, pentru ca toti utilizatorii sa le vada, compania a inceput sa anunte clientii si in mod individual. Cativa clienti au raportat ca au primit e-mailuri de la Tesla, instiintandu-i cu privire la schimbarile viitoare si clarificand data de incheiere a procesului lor.