Mai poate salva Google retelele de socializare in 2020?

Noua abordare sociala a Google poate fi calea de urmat pentru marile companii. Exista o retea sociala „buna”? Daca da, care?

Daca nu, care este calea de urmat in 2020 pentru ca companiile si marcile sa utilizeze retelele de socializare pentru a comunica si raspunde cerintelor clientilor?

Pe masura ce retelele sociale cresc din ce in ce mai agresiv, poate singura retea sociala „buna” nu este nici o retea sociala.

Publicul care utilizeaza Social Media (care se situeaza undeva intre doua si patru miliarde de persoane) este impartit in zeci sau chiar sute de zone care sunt mai greu de accesat pentru unele companii.

Utilizatorii care folosesc exclusiv Twitter sunt total dezinteresati de ceea ce se intampla pe Facebook. Utilizatorii de pe Facebook nu au nici o idee despre ce se intampla cu TikTok. Si asa mai departe cu zeci de site-uri sociale.

Brandurile care doresc sa se conecteze cu consumatorii sunt incurcate de site-uri precum Facebook, care impiedica aceasta conexiune prin controlul algoritmic al News Feeds. Platiti pentru reclamele sponsorizate si puteti ajunge la un procent redus de doua cifre din clientii care au urmat pagina dvs. pentru a ramane in legatura.

Mentinerea unei prezente sociale productive devine din ce in ce mai problematica.

Problema cu Facebook si Twitter
Cresterea Facebook pare sa fi scazut in SUA, Canada si Europa. Twitter a raportat scaderi si mai mari in acest an. Facebook a eliminat recent 583 de milioane de conturi false care, pana la inlaturare, erau angajate ca si utilizatorii reali.

Reteaua sociala este invinovatita in parte pentru cresterea divizarii politice si a conflictelor sociale, iar problema devine atat de neplacuta incat marcile trebuie sa se intrebe din ce in ce mai mult daca site-urile sociale sunt un „cartier rau” cu care nu doresc cu adevarat sa fie asociate.

Un „punct luminos” pentru cresterea utilizatorilor sociali este TikTok, care (dupa ce a cheltuit un miliard de dolari pentru publicitate in mare parte pe Facebook si Instagram) este singurul care marcheaza cresterea meteorica a utilizatorilor.

Reteaua sociala implica videoclipuri sortate algoritmic de 15 secunde cu comentarii ale utilizatorilor in partea de jos. Algoritmii TikTok favorizeaza memo-urile, videoclipurile legate de muzica si videoclipurile frivole, dar dependente, care accentueaza comunicarea si umorul limbajului corporal.